Handelsbetingelser

Hos Bodymod forsøger vi at levere inspirerende piercingsmykker til dig og enhver anden som kan have interesse i kropsudsmykning. Men samtidig hader vi virkelig også kedelige juridiske tekster. Derfor har vi forsøgt at holde dette så let læselig som muligt.

Fragt og håndtering

Vi bestræber os på at afsende din ordre inden for 24 timer. Dette gælder for alle hverdage*.
Vi gør hvad vi kan for at give dig de mest passende fragtformer. Du kan se hvilke former samt deres forventede leveringstid ved at klikke her. Du vælger selv hvilken fragtform du ønsker når du går til bestilling.
Bemærk at de forskellige fragtformer har forskellige “cut-off-tider”, og at vi altid bestræber os på at prioritere dem så flest mulige kunder får deres ordre hurtigst. Med cut-off-tider mener vi, at de forskellige fragtfirmaer kommer på forskellige tidspunkter på dagen og opsamler forsendelserne. Derfor plukker, pakker og sender vi således at flest mulige ordrer vil komme med hvert fragtfirma, for at kunne servicere dig hurtigst muligt.

Inden vi kan plukke, pakke og afsende din ordre, skal vi have grønt lys fra betalingsudbyderen. Dette sker normalt efter et par sekunder. Har vi af en eller anden årsag ikke modtaget din betaling, vil vores system automatisk annullere din ordre efter en time.

*Hverdage er de dage vi har vores lager åbent og hvor de forskellige fragtfirmaer kommer og afhenter ordrer fra lageret. Det er mandag til fredag, bortset fra de dage du finder på listen via dette link.

Håndtering af personlige oplysninger

For at lægge en ordre hos Bodymod, har vi brug for nogle informationer om dig. Det er bl.a. din email så vi kan sende dig en ordrebekræftelse og din adresse så vi rent faktisk kan sende dig det du har bestilt. Dette er rimelig standard og tillader os at kunne behandle din ordre på bedste vis. Du behøver ikke at oprette en konto på vores shop for at købe noget første gang. En konto bliver automatisk oprettet når du afgiver din første ordre. Loginoplysningerne bliver sendt til den mail du har angivet under købet. Efterfølgende ordrer vil blive tilknyttet samme mail, såfremt du anvender samme mail ved efterfølgende køb.
Fra din konto kan du se de informationer vi har på dig. Du kan naturligvis få slettet din konto og den tilhørende information hvis du ønsker det. Bare kontakt os via dette link.
Vi anbefaler dig dog at beholde din konto, da det har nogle fordele. Den lader dig holde øje med dine ordrer og gør fremtidige køb og evt. kundeservice lettere. Du kan samtidig af- og tilmelde dig vores nyhedsbrev. Det er naturligvis helt gratis at have din konto hos os.

Udover de informationer du giver os, bruger vi også cookies og værktøjer for at analysere dit besøg på vores shop.
Cookies bruges primært til at shoppen fungerer optimalt. Uden dem vil det f.eks. være umuligt for systemet at huske hvad du har i kurven. Vi bruger dem også til at analysere brugeradfærd og til at forbedre brugervenligheden og til at optimere reklamer. Så der er intet at være nervøs for.
Cookies bliver også brugt til at forhindre snyd. Det sker med en automatisk “fraud-control”, som måler risici og spotter mulige fejl.

Vi holder dine data sikre. Vi opbevarer kun det der er brug for og din data er kun tilgængelig for dem der skal bruge den. Dvs. medarbejdere. Data videregives ikke til tredjepart uden dit samtykke. Derfor lader ikke andre se din data. Din data er gemt på krypterede servere og lever op til reglerne vedr. GDPR.

Hvis du på noget tidspunkt ønsker at vide hvilken data vi har gemt på dig, skal du være velkommen til at tage fat i os, så hjælper vi dig gerne.

Retur, klager og defekter

Når du har lavet et køb hos os, har du altid 30 dages fuld returret. Returretsperioden starter fra den dag du modtager ordren.

Åbn ikke den forseglede pose

Du vil modtage dine smykker i små klare og forseglede poser. Denne forsegling laver vi pga. vores strenge hygiejnekrav. Forseglingen er din garanti for at smykket ikke har været i brug hos en fremmed. Det betyder desværre også, at bryder du forseglingen eller på anden måde modificerer posen (ved f.eks. at forkorte den), kan du ikke længere returnere smykket, da forseglingen og den intakte pose også er den eneste garanti vi har for at smykket ikke har været i brug hos dig.
Men det er netop derfor posen er gennemsigtig, så du kan inspicere smykket inden du bryder forseglingen.
Du har naturligvis stadig to års reklamationsret samt 6 måneders garanti jf. EU regler.
Hvis du spotter et problem med din ordre når du modtager den, er det vigtigt at du dokumenterer det og kontakter os inden du åbner de forseglede poser. Har du ikke kontaktet os inden 14 dage, anser vi ordren for korrekt modtaget uden fejl og mangler.

Sådan returnerer du

Hvis du ønsker at returnere dit køb, følg da dette link for instrukser herom.
Når du returnerer din ordre, skal du sørge for at pakke smykkerne godt ind, så de ikke går i stykker under transport. Vi anbefaler dig på det kraftigste at du ikke genbruger den kuvert du modtog smykkerne i, da den kun er til engangsbrug. Brug en ny kuvert, hvor alle boblerne stadig er intakte. Anvender du en kuvert uden bobler eller anden foring, kan smykkerne let "bore" sig ud gennem den papirstynde kuvert. Bortkomne og ødelagte smykker erstattes ikke af os - Du er selv ansvarlig for, at det du returnerer kommer intakt tilbage til os.
Det er fristende at sende det retur som et almindeligt brev, da det er billigt. Men som skrevet ovenfor, er du ansvarlig for at vi modtager returneringen, så vi anbefaler dig at sende det retur med en trackingkode, da breve ikke kan spores og dermed er din forsendelse gået tabt, hvis den ikke kommer frem hos os. Bemærk her, at vi ikke tager imod pakker sendt med efterkrav og/eller uden omdeling.

Tilbagebetaling

Hvis du returnerer dine varer til os, er vi forpligtet til at tilbagebetale dig til den kilde hvorfra købet blev foretaget. Det betyder at vi kan ikke tilbagebetale dig pengene til et andet kort end det du brugte ved købet. Vi behandler de fleste returneringer indenfor fem hverdage.
Fra vi laver tilbagebetalingen og til du har pengene, kan der gå fra få minutter til flere dage. Det hele kommer an på hvilken betalingsform du har anvendt ved købet samt din bank. Du vil modtage en mail når vi har foretaget en kreditering af din ordre. Krediteringen vil også fremgå på din konto når du logger ind på vores system.
I tilfælde hvor du ikke har hørt fra os vedr. en returnering du har lavet, start da med at kontrollere din trackingkode. Hvis du kan se at den er leveret hos os, så giv os venligst de føromtalte dage til at behandle din returnering. Du ved at vi har behandlet din returneringen når du har fået en mail herom eller hvis du kan se krediteringen på din konto.
Er din returnering ikke ankommet hos os, kan vi desværre ikke behandle den.

Tilbagebetaling af fragtomkostninger

Hvis du bestiller dine produkter med vores standardfragt, har du krav på at få dine fragtomkostninger tilbagebetalt, såfremt du returnerer hele din ordre. Har du valgt en anden leveringsform end vores standardfragt, kan vi ikke tilbagebetale dig fragtomkostningerne.
Som tidligere sagt, så ligger alle fragtomkostninger fra dig til vores lager på dig og vil ikke blive dækket af os.

Produktfejl

Hvis et problem opstår efter at du har åbnet posen, vil dette blive behandlet som en almindelig reklamationssag. Bemærk dog, at vi ikke dækker skader som er forårsaget af slutbrugeren samt at vi ikke kan hjælpe såfremt du har tabt en kugle eller en anden del.

Det er dit ansvar at sørge for at alt er skruet korrekt sammen og at kuglerne/låsene ikke er spændt for hårdt eller løst. Du kan risikere at ødelægge smykket eller miste en kugle, hvilket vi ikke kan stilles til ansvar for.

Skulle det ske at du modtager et defekt produkt, skal du ikke returnere det uden at tage kontakt til os først. Returnering af defekte produkter skal altid godkendes af Bodymod. Hvis vi modtager et defekt produkt vi ikke har godkendt returneringen af, antager vi at det er gået i stykker under returtransport, og du er nu, som tidligere skrevet, ansvarlig for defekten, hvilket vi ikke kan give penge retur for.

Klager

Hvis du ønsker at klage over vores afgørelser og support, kan du let åbne en sag ved ODR (Online Dispute Resolution Center). Dette er en EU styret, uvildig klageenhed, som varetager sådanne sager. Vi ønsker naturligvis ikke at nogle klagesager ender der, men du skal naturligvis have muligheden for at klage.

Ordrer der ikke kan leveres

Det er altid kunden ansvar, at være sikker på at, vi har de rigtige oplysninger og at oplysningerne stemmer overens med retningslinjerne for hvad fragtfirmaet/posten kræver for at kunne levere din ordre. Dette skal gøres under bestillingen af din ordre. Det er ikke muligt at gøre efter ordren er lagt, da vi bruger et semiautomatisk system.
For hjemmelveringer betyder det at din postkasse skal være tilgængelig, må ikke være fuld, din adresse og navn (initialer som minimum) skal fremgå på postkassen. Hvis en ordre ikke kan leveres eller hvis den ikke bliver afhentet på det lokale postkontor, vil den blive returneret til os. Dette anses ikke som en normal returnering, da der ikke er blevet betalt for at sende den retur. Derfor vil fragtfirmaet pålægge os returudgiften, som vi vil viderefakturere til dig, ved at fratrække 49,- kroner når vi giver dig penge tilbage for returneringen.

Bestilling og betaling

Vi gør vores bedste for at gøre betalingsflowet så let som muligt. Vi prøver også på at tilbyde så mange relevante betalingsmuligheder som muligt. Derfor arbejder vi tæt sammen med de største betalingsindløsere i Europa, som gør at du tilbydes den højeste kvalitet og sikkerhed inden for online betaling.
Hvis du vælger at betale med kort, vil vi ikke hæve pengene før ordren er afsendt (med mindre andet er aftalt). Hvis du vælger en anden betalingsmulighed, skal du være opmærksom på at der kan blive pålagt et gebyr, hvilket vil kunne ses under bestilling. Deres betalingsbetingelser er en individuel aftale mellem dem og dig. Hvis du har spørgsmål ang. en betaling lavet gennem en tredjepart (såsom betaling, gebyr eller andet betalingsrelateret), bedes du kontakte dem.

Produktinformation

Vi bestræber os på at give dig en så præcis produktbeskrivelse som muligt. Vi synes simpelthen at det er sund fornuft, at hvis vi leverer dig den korrekte viden, så kan du træffe en informeret beslutning. Bemærk at de fleste produkter har en detaljeret beskrivelse og at en mere teknisk beskrivelse kan findes under fanen “Yderligere information”.
Materialer som stål er rimelig fast i målene. Men bemærk at organiske materialer kan svinge lidt i både størrelse og farve/struktur.
Vi er dog kun mennesker, så vi gør vores bedste. Men skulle du have spørgsmål eller mistanke om forkert information fra vores side, så tag endelig kontakt til os.