Brugernavn Kodeord

Opret gratis bruger | Glemt kodeord

Se indlæg

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat

Niveauet for tattovører i DK?

MonkeyToe
Jeg har i mange år overvejet at få en tattovering, men har ikke kunnet finde det rette motiv.
Nu har jeg på det seneste set en del af Miami Ink og LA Ink og det har pirret min lyst til ENDNU mere Smil

Men, når jeg kigger rundt på danske tattovørers hjemmesider synes jeg godt nok der er stor forskel i kvaliteten - nogle steder ligner jo noget det er tenget med en sprittus af et barn på 4 år! Derfor undrer jeg mig over følgende:
1. Er de kunstnere vi ser i Miami Ink og LA Ink bare i ´superligaen´ og blandt de bedstre i verden?
2. Bruger de en ny teknik i disse programmer der tillader en mere detaljeret og fraverig tattovering?
3. Er der nogen i DK der har samme niveau? (ved godt der er forskellige stilarter og at tattovører er gode inden for hver deres felt) - og er man derfor nødttil at tage til udlandet for at få noget ordentligt tegnet på sig?
4. Hvis jeg ikke skal til USA(det skal jeg faktisk, men ikke Miami eller LA) hvor finder jeg de bedste i nabolandene?

Jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten på en tattovering - den er jo ikke mulig at fjerne igen.

per2345
1.nej
2.nej
3.ja
4.aner det ikke...kig dig lidt omkring.

MonkeyToe
Hej Per - tak for svaret. Kan du sige mere om hvem der er bedst i DK? Evt. link til sider hvor man kan se noget der har samme niveau som omtalte programmer? (jeg har ledt og ikke fundet nogle!)
Redigeret af MonkeyToe d. 28-09-2008 23:25

per2345
hvad leder du efter ???
hvis du synes miami ink er de bedste så er der kun en vej..
miami ink.

inkster666
kommer jo også helt an på hvliken stilart af tatovering du leder efter ,og jeg har set dem der er bedre end i de tv shows syns ikke de er noget at råbe hurra for der er ligeså gode tatovører i dk og også bedre efter min mening

reventlow
Du skal tænke på en ting...man kan få mange ting til at fremstå super godt på tv....der er rigig dygtige tattovører i dk men da jeg aner ik hvilken stilart du søger så det er lidt svært at hjælpe dig men hvis du bare søger nogle på samme niveu så er der da en del Blink ....prøv at se på diverse anbefalinger herinde på bodymod feks.og så ta ned og snak med dem og se derss billeder og hvordan de arbejder...
10 Nov.hved Frank Dickmann 2008
tattoo-tid 4 febuar Frank Dickmann
24Marts 2009 ved Frank Dickmann
tattoo-tid 4 august 2009 ved Tattoo-Mini
tattoo-tid 16 nov.2009ved Frank Dickmann
tattoo-tid 30 nov.2009 ved Frank Dickmann
tattoo-tid 22 feb. 2010 ved Frank Dickmann
tattoo-tid 17 mar. 2010 ved Frank Dickmann
tattoo-tid 18 apr. 2010 ved Frank Dickmann

mikstattoo
MonkeyToe skrev:
Jeg har i mange år overvejet at få en tattovering, men har ikke kunnet finde det rette motiv.
Nu har jeg på det seneste set en del af Miami Ink og LA Ink og det har pirret min lyst til ENDNU mere Smil

Men, når jeg kigger rundt på danske tattovørers hjemmesider synes jeg godt nok der er stor forskel i kvaliteten - nogle steder ligner jo noget det er tenget med en sprittus af et barn på 4 år! Derfor undrer jeg mig over følgende:
1. Er de kunstnere vi ser i Miami Ink og LA Ink bare i ´superligaen´ og blandt de bedstre i verden?
2. Bruger de en ny teknik i disse programmer der tillader en mere detaljeret og fraverig tattovering?
3. Er der nogen i DK der har samme niveau? (ved godt der er forskellige stilarter og at tattovører er gode inden for hver deres felt) - og er man derfor nødttil at tage til udlandet for at få noget ordentligt tegnet på sig?
4. Hvis jeg ikke skal til USA(det skal jeg faktisk, men ikke Miami eller LA) hvor finder jeg de bedste i nabolandene?

Jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten på en tattovering - den er jo ikke mulig at fjerne igen.

1. Nej.. Jeg vilde faktisk ikke plante nogle fra Miami eller LA ink på top 1000 i verdnen.. efter min mening er det stort set kun Cat Von D der har noget at byde på de andre er bare fyld.. nok også derfor hun fik sit eget show.. Disse menesker er valgt ud fra deres "ON SCREEN" persona.. de er castet efter min mening 20% for deres tatoverings evner og 80% for hvor godt de gør sig ud på tv.. Smil jeg syndes faktisk at standarden er meget lav i de programmer og vi har mange tatovøre i DK der er bedre end dem..

Husk også at det er et TV show.. de folk du ser der bliver tusset i de programmer er "Castet" til det og filmet i en periode.. Hverken Miami ink eller LA ink er en shop du bare kan gå ind i og få en tid.. det er et TV studie.. intet andet de tatovøre du ser arbejder når de ikke filmer i andre shops eller i deres egne.. Smil så hvis du vil tatoveres i Miami/LA ink så er det vist for sent i år mener de har haft casting runde til næste season.. men du kan indsende en ansøgning i casting runde til 2010 hvis de alså får en season mere efter den næste Smil

2. Nej det gør de ikke de arbejder på 100% samme måde som andre tatovøre... og hvad deres detaljer angår så prøv at downloade nogle afsnit og så pause når de zoomer ind på tatoveringen... du vil blive forbavset over hvor dårlige detaljer de faktisk laver... skæve streget, farven udenfor linjerne, osv.. osv..

3. Ja det er der.. mange enda..

4. Ja hvad kan jeg sige Ligeglad smag og behag.. kig dig omkring..

MvH Miks Tattoo
Miks Tattoo
Abel Cathrines Gade 31 KLD
1654 København .V
TLF : 33221317
Web : www.mikstattoo.dk
Email : bjornseverin@mikstattoo.dk

loulou
Hejsa!
De første par spørgsmål har du vist fået svar på. Der er jo masser af rigtig dygtige tatovører i Dk. I Jylland er der eks. Frank Dickmann (og helt sikkert en masse andre) ellers kig efter Royal tattoo, Brightside tattoo, Babylou tattoo, Kunsten på kroppen, Tattoomini..... osv osv. Det er et lille bitte udpluk, bare for lige at give nogle idéer. Kig herinde i billedgalleriet. Der er flere tatovører der har fotos liggende. Forstår godt, at du ikke bare tager den første, du falder over.
SmilLene

MKC
Lige en bemærkning.

Sidst jeg så Miami ink, lagde jeg mærke til deres streger osv da der var zoom på en drage og den havde VIRKELIG skæve streger. Den var ok flot men stregerne var skæve, rystende skæve. Havde jeg egentlig ikke forventet at se da man jo hører om hvor gode de er.

Paetch
Vil osse sige vi har mindst ligeså dygtige tatovøre her i DK ..
LouLou nævner et par stykker, Tjek dem Smil

MonkeyToe
Hej Alle,

Tusind tak for jeres svar - jeg er langt mere fortrøstningsfuld nu. Min skepsis overfor niveauet i DK skyldes nok at jeg ikke har ledt de rigtige steder og derefter blevet fortvivlet da jeg har set nogle af de dårlige steder - for jeg synes virkelig der er noget skidt indimellem.
Jeg har hele ses 1 af LA Ink liggende så jeg vil lige se deres arbejde efter.

Tak for jeres anbefalinger - det var faktisk lige det jeg havde brug for - et fingepeg mod en standard. Jeg er meget glad for at det ser ud til at jeg kan finde et sted i DK - prisen er absolut det der betyder mindst, der er jo ikke mulighed for en ommer ;-)

dn
læste for kort tid siden en tråd på en amerikansk hjemmeside om netop miami ink..

og butikken eksisterer som en alm tattoobutik, det er bare ikke de tatovører i serien der er der, de er der kun når der filmes.
imellemtiden er der nogle andre tatovører, som ifølge folk er meget bedre end de kendte..

kan eventuelt prøve at finde den tråd og give et link til den..

Havnen
Det må du gerne DN
No Signature

dn
http://www.tattoo...generate=1

her er lidt læsning, der er en del andre tråde om miami ink..

JullieRose
Kat Von D, Chris Garver, Corey Miller og Hannah Aitchinson er efter min mening dygtige, og kendte for deres kundskaber rundt omkring. De andre som medvirker i programmerne synes jeg på alle måder vi kan matche her i DK.

Jeg medgiver uden tvivl at en pige som Kat er dygtig, men jeg synes hun er alt for hyped (nok mest fordi jeg synes hun er så pisseirriterende), hun laver flotte portrætter men det er der altså mange andre som også gør.

Og så er det bare så ekstremt vigtigt at huske det altså er et TVshow, og det skal underholde.

Mht stilarter, så er stil jo forskelligt, og man skal vælge den tatovør som man mener er den bedste til den stil man ønsker. Det er tit folk tænker (advarsel, mega generalisering) at den og den tatovør er meget omtalt og så vil jeg have h*n også skal lave min tatovering, uden at overveje om den pågældende kunster også er den bedste til det projekt jeg har i tankerne.

Jeg ville fx aldrig gå til Erik Reime med ønske om en ordentlig gang oldschool bare fordi han er dygtig og meget omtalt. Så ville jeg vælge fx Franz Jäger eller Marija fra The Sailors Grave. Omvendt ville jeg heller aldrig bruge en af disse hvis mit ønske var en kæmpestor Thors Hammer...

grundsoe
Hejsa

Er der egentlig nogen der ved hvor mange tatovøre der er i DK?

mvh

Thomas

Paetch
Ingen anelse , men der er en del Smil

justice100
BlinkKunne ikke have skrevet det bedre LouLou...

Mener helt sikkert Danmark nemt kan måle sig med udlandet..og er ligesom en del andre ikke voldsomt imponeret af Miami Ink..
De laver meget lækkert men også en del middelmådigt..
Ser serien som inspiration til evt nye projekter..
Mojn Just

Trying is the first steps towards failure - H. Simpson

baseman
Jeg er blevet meget overrasket og næsten lidt stødt nogle gange over hvor skidt kvaliteten er i arbejdet på noget af det der bliver lavet i Miami Ink.. Havde fået indtrykket af at det var toppen af poppen, men når man ser det der bliver lavet ind imellem ser det pisse godt ud på afstand men ligeså snart du bare kommer lidt nærmere ser du alle de skæve streger, som der er MANGE af, og farve uden for og i det hele taget det der ligner sjusk..

pain
mikstattoo

det passer ikke at miami ink ikke er en shop? jeg var der for ca ½år siden og jo det er en butik men dem som man ser i tv er der bare ikke det er andre som sidder og tusser der. Så man kan sagtens blive tusset i miami ink vis det er det man ønsker bare ikke af de mennesker som man ser i tv, og vis man vil have bare LIDT ro omkring sig når man bliver streget er det ikke stedet da der er mange mennesker som vil se det men alle bliver skuffet. Dagen efter jeg var der stod amy uden forand da vi kørte forbi Bredt grin så de kigger da til stedet men tusser bare ik der når der ik bliver filmet. Bredt grin

Spring til debat:

Del denne debat med andre

Url:
BBcode:
HTML:

Lignende tråde

Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Tattovører og rockere - wtf? Tatoveringer, generelt 16 23-11-2011 12:51
Er Pin Up / Geisha svært for tattovører ? Tatoveringer, generelt 3 21-12-2010 18:06
Tattovører til Tattoo convention Kolding Anbefaling af tatovør/studio 2 06-09-2010 22:12
Travlhed hos de danske tattovører!!! Tatoveringer, generelt 6 08-06-2009 14:50
Flere tattovører på fyn?! Anbefaling af tatovør/studio 5 23-06-2008 19:47