Hey. Jeg tænkte på om nogen eventuelt har erfaring med brug af Emla Creme? Det skulle bedøve og hjælpe lidt med smerten. Er der nogle ulemper? Jeg skal tatoveres i tre timer her på Onsdag, så ville være glad hvis nogle kunne fortælle lidt om det. På forhånd tak.
Hvis det ikke er længere syns jeg du skal gøre det uden. Få en go nats søvn. Spis dig lidt for mæt umiddelbart inden. Og så bare slap af og tænk på noget andet...
Der er flere ulæmper ved brug af EMLA. Bl.a. vil du kun få gavn af EMLA i de første 45 min.
Derudover bliver huden også mere gummi-agtig. Det kan gøre det sværer at tatovere og enkelte tatovører ønsker derfor ikke at man bruger det. Derfor skal du også spørge din tatovør omkring EMLA inden din aftale. Husk også at EMLA tager et stykke tid for at virke. Derfor er det vigtigt at du ved det i god tid før, så hvis du stadig vælger at bruge det, så kan du påføre det i rette tid inden du skal tatoveres.
Hej Janur.
Tusind tak for svaret, det var meget brugbart. Jeg er rent faktisk blevet anbefalet at bruge Emla cremen, af min tatovør. Han er en utrolig erfaren gut, og han fortalte at han aldrig har været udsat for problemer med at tatovere i sammenhæng med Emla. Ved du hvor længe før man skal påføre cremen, der er lidt forskellige meninger alt efter hvor man spørger synes jeg.
Hvis du blev anbefalet det af din tatovør, ja så må man vel gå ud fra at han er tryg ved at bruge det.
Uden at skulle lyde snoppet, så står det faktisk i det første link jeg sendte dig med EMLA. Deri kan du hente et word dokument, som er et eksempel på en indlægsseddel til en dut EMLA.
Dvs. at du kan, efter at have købt det på apotektet, se det i din egen pakke. Det kan nemlig godt variere lidt. Det tror jeg er det tætteste på et godt svar jeg kan komme Man bør jo altid læse indlægssedlen - selvom det nok er de færreste der læser det hele
Jeg har, nok som en af de eneste, faktisk læst indlægssedlen i netop den EMLA Creme jeg købte, den fortæller det samme som du fortæller mig, men som du selv siger, må jeg vel gå ud fra at han er tryg ved at bruge det. Jeg overvejer det indtil få timer før, der må jeg jo beslutte mig. Men tusind tak for dine gode råd og god vejledning. Har været meget behjælpeligt og brugbart (:
- Kristoffer.
Hej Janur.
Så er tussen lavet. 3 timer under nålen igår, er blevet pisse flot og meget detaljeret. Som sagt sidder den jo på siden af maven/ribbenene. Kan du fortælle mig om jeg skal pakke den ind i film her dagen efter, eller hvordan jeg skal behandle den? Den er meget øm og følsom.
gloryreds skrev:
Hej Janur.
Så er tussen lavet. 3 timer under nålen igår, er blevet pisse flot og meget detaljeret. Som sagt sidder den jo på siden af maven/ribbenene. Kan du fortælle mig om jeg skal pakke den ind i film her dagen efter, eller hvordan jeg skal behandle den? Den er meget øm og følsom.
Hej gloryreds,
Super du har fået den lavet - tillykke med den!
Det er dog lidt chokerende at høre at du ikke har fået nogen aftercare anvisninger, med fra din tatovør på skrift! Man bør altid forlange at få det med på skrift.
Så få lige fat i din tatovør og bed ham om at give dig noget på skrift. Indtil da, så er her nogle hurtige guidelines.
- Din tatovering bør kun være indpakket på selve dagen hvor du er blevet tatoveret, derefter skal den have luft.
- Hold din hud fugtet, dog ikke mere end normal hud. Den må bare ikke tørre ud.
- Alt efter hvor hurtig du tørre, så skal din nye tatovering smøres med panthenol ca 3 gange daglig.
- Gå IKKE i svømmehal eller lignende i de næste 3-4 uger!
- Krads ikke i såret!
- Hold den ren for skidt og snavn
Wikien belyser dog ikke alle aspekter af korrekt tattoo aftercare og mange tatovører har forskellige måder at behandle dem på. Så brug de guidelines du læser her, indtil du får fat i din tatovør! Det er en del af hans ansvar at du får de korrekte aftercare anvisninger med når du er blevet tusset.
Ellers kan jeg da kun sige at jeg glæder mig til at se resultatet og flot du gik igennem med det! Brugte du EMLA cremen?
Hej Janur.
Tak for info, det var rart at vide. Jeg har fået info om at bruge Vaseline de første 2-3 dage, og så derefter bruge Panthenol cremen. Er der rigtigt eller hvordan? Brugte EMLA cremen, og det fungerede virkelig godt, de første 45 minutter ca. Derefter aftog virkningen, og så gjorde det ellers fantastisk ondt de sidste to timers tid. Især til sidst blev smerten næsten uudholdelig. Skal nok uploade billeder. Tak for vejledning.
Jeg syns Emla er super hvis man skal arbejde på steder der hæver hurtigt og meget. Feks albuer. -Der er det godt. Men jeg syns til gengæld at huden bliver lidt gummiagtig. Og så syns jeg det er meget besvær for at få en time uden smerte...Hvis det så var den sidste time kunne jeg forstå det...
Julie11
Self kan man da det, fik selv lavet mit bryst uden emla. Jeg forstår bare ikke hele problematikken omkring emla. Hvorfor SKAL en tatovering gøre ondt? Den gamle kliché med at det skal gøre ondt når man bliver tatoveret er så udvandet efterhånden synes jeg, så jeg er lige på grænsen til at brække mig når folk fyrer den af.
Hvis folk gerne vl bruge emla, og tatovøren siger god for det, så lad dog folk. Det er ikke op til os andre og sidde og dømme dem.