Jeg har haft en isabella-piercing i nogle år efterhånden, og det sidste ca 1½-2 år har jeg haft ring i.. Jeg vil nu gerne skifte over til stav, men når jeg har stav i, er det som om at huden prøver at få staven ud, ved nærmest at "lukke" sig om kuglen i toppen (hvis dette giver mening?) Jeg troede i første omgang, at det måske var staven der var for kort, så jeg købte en længere, men den gør det stadig.. skal jeg virkelig bare acceptere at jeg ikke kan have stav i, eller er der en logisk forklaring?
Det kan evt. have noget at gøre med måden du "bevæger" dig på. Nu hvor du har ring i, har kuglen så tildens til at sidde i den modsatte ende af den hvor din hud "lukker" sig om kuglen? Hvis ja, så kan det godt tyde på at pga. pres fra dine trusser/bukser, får ringen/staven til at rive sig i en bestemt retning og derved "lukke" sig om kuglen. Det er bare en tænkelig mulighed.
Hvis ja, så prøv at sætte staven i, og gå i "utroligt" løst tøj i nogle timer. Se så efter om du stadig har samme problem. Hvis nej, så skriv lige igen Piercingsmykker finder du på BodyMod.dk Shop. Kig ind i webshoppen og find et stort udvalg af piercinger til din navlepiercing, tungepiercing, ørepiercing , bryst piercing, intimpiercing m.m. Inkl alt til stretching, så som plug og taper.
Jeg tror virkelig at jeg er et mysterie "dernede" - har lige tjekket nogle gange nu, og det er lidt forskelligt hvordan kuglen sidder (så altså ikke samme sted hver gang)..
Når jeg har stav i, er det som om, at den er ved at gro ud igennem "bunden" af piercingen - altså der kommer et helt hul efter kuglen i toppen, og en enkelt gang har huden lukket sig så meget om kuglen, at jeg skulle presse for at få den ud igen.. men selvom kuglen fra ringen sidder i "toppen", laver den slet ikke antydninger til et hul - hvilket undre mig lidt :-/
Nøj, hvor føler man sig da bare helt "forkert", bare fordi man ikke kan have en stav i, i stedet for en ring
Det er selvfølgelig svært, at sige hva der præcist er problemet når man kun får det beskrevet. Men ud fra det du nævner har jeg en mulig forklaring på problemet.
Der er forskel på om du bærer en ring eller stav, især i forhold til hvor meget hud der er involveret. Tit ser man at man heler forskelligt, med ring i forhold til stav. Husk på at din hud heler når der ikke er noget i (hvilket er meget smart da du ellers skulle rende rundt med en del huller i kroppen)
Men pointen er at du har ladet kroppen tilpasse sig til en ring, og er helet derefter. Du kan lidt sammenligne det med, at du har en labret i 1,2 mm i flere år, og derefter vil have en labret på 1,6 mm, så bliver det unægteligt lidt svært at få den i..;-)
Så tror problemet er sammenheling, din piercing er simpelthen blevet for vant til en ring.
Er du rød, hævet, øm eller varm omkring piercingen?
Hvis det blir for generende vil jeg anbefale, at du acceptere en ring, og være glad for at du overhovedet har kunne få en isabella til at hele ordentligt, da det ikke er nogen nem ting...
Det kunne faktisk godt lyde som en logisk forklaring - så er det bare træls at være stædig og vil have en stav i ;-)
Er hverken hævet, øm eller varm omkring piercingen, men der hvor kuglen har været ved at gro igennem, er der kommet et slags ar, som er lidt rødt - men det er også alt :-)
Er super glad for den, og kan være at jeg bare må ud og finde en ny fin ring til den så, nu jeg ikke kan få en stav i..
Tak til Jer begge for at bruge tid på at besvare :-)
Det var da så lidt - Kanon at jogom lige kunne komme på banen med lidt logik.
Jeg vil dog gerne prøve at komme med et udbyggende forslag til det. For ja, det kan meget vel være at din hud har vendt sig til ringen, men hvad med en utrolig blød og fleksibel stav?
For bruger du en metal buet stav i dag, så har den ikke samme bøjning som de fleste små ringe. Den bøjning kan du muligvis opnå ved en meget blød stav.
Ved du hvilken diameter ring du har i nu? For så er det blot at finde en blød stav, som kan bøjes, uden "stress", i de samme grader. Så burde alt logik sige at din hud ikke vil kunne kende forskel.
Ah, dét var selvfølgelig noget jeg kunne prøve - så langt havde jeg slet ikke selv tænkt.. Må straks igang med at finde en helt 3. stav! Kunne snart ha' fået en del ekstra piercinger, for de penge jeg har lagt i den - men pyt :-)
Efter hvad jeg kan måle mig frem til, er min ring bare 1 cm, og disse er kun 8 mm.. Så den bliver nok for kort - især når huden skal "vænne" sig til den :S andre forslag til hvor jeg kan finde en stav ala denne?
Har lige fundet nogle på "www.crazy-factory.com", så med mindre I kan fraråde mig at handle dér/anbefale noget bedre/et bestemt produkt, så vælger jeg nok en derinde fra..
Hehe... Men find ud af hvad målene på din nuværrende ring er, så skal jeg nok gøre et forsøg på at finde en stav som kan bøje de grader. Sådan en burde ikke koste meget mere end 100 kr.
Det er selvfølgelig altid surt at bruge mange penge på en piercing, specielt hvis man havde regnet med at den skulle koste en 1/3 af hvad man havde regnet med men hvis man bare er glad for den i det lange løb, så er det vel det som betyder mest.
Piercingsmykker finder du på BodyMod.dk Shop. Kig ind i webshoppen og find et stort udvalg af piercinger til din navlepiercing, tungepiercing, ørepiercing , bryst piercing, intimpiercing m.m. Inkl alt til stretching, så som plug og taper.
I frygt for at lyde lidt "blondt", så har jeg lige fået sat kunstige negle på, og tør derfor ikke begynde at pille den ud - for den kommer aldrig i igen så.. Men har lige været igang med målebåndet (ja, forstil Jer det lige drenge ;-)), og efter hvad jeg kan måle mig frem til, er ringen 1 cm indvendigt på tværs, så staven skal være minimum 1,2 cm.. Og den måler 1/1,1 (?) cm i breden - måske 1,2 da jeg er ret sikker på at mine stave måler det, og dem har jeg ikke haft problemer med at få i :-)
Det er da faktisk også for dårligt at vi ikke har et smykke i shoppen, som kan bruges til dette - så det er der hermed kommet
Uden at lægge et pres på BodyMod.dks egen shop, så vil jeg anbefale dig en PTFE piercing stav, lignende denne her. Hvem du køber den ved er jo dit eget valg.
Grunden til denne type stav er, at du selv kan klippe længden til. Staven er nemlig så blød at hvis man klipper noget af den af, så laver metalkuglerne, idet man skruer dem på første gang, deres eget spor i staven og derved får dem til at sidde utroligt godt fast. På den måde kan du blive ved med at klippe lidt af og lave nye spor.
Således kan du selv prøve dig lidt frem med længden, eller ihvertfald den ene vej, for du kan jo ikke lime et afklippet stykke på igen
Start derfor med en lidt for lang stav, så kan du altid se om den skal være kortere.
Nu hvor du beskriver det sådan med målebånd og det hele så kan jeg ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, men 1cm lyder meget sandsynligt. Så den type stave bør ikke være noget problem.
Det var lige hvad jeg havde at tilføje og så må du utroligt gerne holde mig opdateret. Det er jo lidt spændende...