Hej! jeg er en ung pige på 15 der har fået lov til at få en tunge piercing - hvis jeg kan skjule den for min farfar og mit arbejde (:
Problemet er bare at jeg arbejder to gange om ugen og ser min farfar regelmæssigt da han er døende, så jeg overvejde om det er muligt at få sat en retainer i fra starten, og så senere når piercingen er helet, få sat smykket i så jeg bare kunne skifte mellem de to når jeg skal på arbejde og se min farfar?
Håber i kan hjælpe, det har været en evig plagekamp! (:
Spørg din piercer om du kan få et smykke i bioplast i fra starten som er gennemsigtigt.
Du kan ikke få en retainer i som der ikke er kugler på af åbenlyse grunde ;-)
Hehe nej vil jeg give dig ret i Lidia - det hjælper overhovedet ikke noget at sætte sådan en i! Man vil kunne se det med det samme!
Iøvrigt er det muligt at få gennemsigtige tungepiercinger og hvis ja, tror I så at man nærmest ikke kan se dem? For jeg kunne godt finde på at gøre det samme :b
Man kan næsten ikke se gennemsigtige og hudfarvede/lyserøde. Men self vil man kunne se den nogengange, men det er altså oftest svært at få øje på, især hvis man ikke ved den er der.
Ja det er der - BodyMod.dks egen webshop kommer til at forhandle dem fra i morgen.
De bliver den mere gennemsigtige udgave af denne PTFE piercing stav. De kommer til ca. samme pris.
Entusiastisk skrev:
Jeg føler mig lidt dum, men jeg kan simpelthen ikke finde den? den mere gennemsigtige udgave?
Det skal du skam slet ikke gøre. For det er faktisk mig som er lidt dum her. Det er da selvøflgelig den første piercingstav i PTFE som du skal bruge fra starten.
Til den følger der to gennemsigtige kugler med, men også to i metal. Så den er allerede gennemsigtig idet du normalt kun vil se kuglerne. Staven leveres ekstra lang, og du kan så selv klippe længen til, så man ikke kan se staven, men kun de gennemsigtige kugler.
Hvorfor og hvad du bliver nød til at være opmærksom på står der lidt om her, samt et super godt link i bunden du absolut bør læse.
1. Du bliver nød til at have kugler i din piercingstav i de første par uger. Din tunge vil hæve op og en retainer ring omkring smykket, vil højst sandsynligt ikke kunne holde den på plads.
2. Spørg din piercer omkring det første smykke. Første gang du skal have en piercing under huden, forlanger mange piercere at man køber smykket hos dem. Det gør de typisk for at de kan tjene lidt ekstra og for at være sikre på at du ikke medbringer et "beskidt" smykke. Derfor bør du spørge din piercer om han har lignende gennemsigtige piercingsmykker han kan sætte i fra start. Hvis ikke eller hvis han er for dyr, kan du spørge om du selv må medbringe dit eget, så længe det har været igennem en autoklave - hvilket de er som standard hos BodyMod.dk Shop.
3. Vær opmærksom på at du kan hæve meget. Det kan godt være at du vil skjule piercingen fra din farfar, men hvis din tunge hæver så meget op at du knap nok kan snakke, så er du lige vidt. Du bør derfor planlægge dine besøg med farfaren og turen til pierceren derefter.
4. Staven laves længere i starten. Den første tungepiercing der bliver sat i er altid længere end de efterfølgende. Det er pga. tungen hæver og der derfor skal være plads til at smykket kan være i tungen uden at skabe problemer.
5. Efter ca 1-2 uger kan du skifte til en kortere stav, eller få staven klippet til, men indtil da vil du skulle gå med en lidt tydeligere og længere stav.
Så overvej nøje om du vil have din tungepiercing imens du stadig ser din farfar. Det vil let kunne betyde at du må holde dig fra ham i 1-2 uger, imens din hævelse forsvinder.
Derudover skal det siges at mange mæstre at holde deres tungepiercinger godt skjult for både familie og venner, også selvom deres tunger er hævet.
Men jeg syntes bestemt at du bør som det første læse artiklen om tungepiercinger her, derefter konsultere din piercer for så at gøre det op med dig selv.
Når alt så er faldet til ro, så kan du få en retainer i tungen. Der vil være tunge-retainers i shoppen fra omkring den 1. marts.
Sig til hvis du har spørgsmål eller der er andet jeg kan hjælpe med.